Потциљеви
Индикатори
4.1
До краја 2030. године обезбиједити да све дјевојчице и дјечаци заврше бесплатно, једнако и квалитетно основно и средње образовање које води ка релевантним и дјелотворним исходима учења
4.1.1
Истраживање извора података
Сразмјер дјеце и младих - (а) у разредима 2/3; (б) на крају основног; и (ц) на крају нижег средњег образовања која постижу најмање минималног нивоа знања у (и) читању и (ии) математици, по полу
4.1.2
Истраживање извора података
Стопа завршених студија (основно образовање, ниже средње образовање, средње образовање)
4.2
До краја 2030. године обезбиједити да све дјевојчице и дјечаци имају приступ квалитетном развоју у раном дјетињству, бризи и предшколском образовању како би се припремили за основно образовање
4.3
До краја 2030. године обезбиједити једнаку доступност економски прихватљивог и квалитетног техничког, стручног и терцијарног образовања, укључујући универзитетско, за све жене и мушкарце
4.4
До краја 2030. године знатно повећати број младих и одраслих који имају релевантне вјештине, између осталог и техничке и стручне, за запослење, пристојне послове и предузетништво
4.5
До краја 2030. године елиминисати родну неједнакост у образовању и обезбиједити једнак приступ свим нивоима образовања и стручним обукама за рањиве групе, укључујући лица са инвалидитетом, старосједилачко становништво и дјецу у рањивим ситуацијама
4.6
До краја 2030. године обезбиједити да сви млади и знатан број одраслих (и мушкараца и жена) постигну језичку и нумеричку писменост
4.7
До краја 2030. године обезбиједити да сви ученици стекну знања и вјештине потребне да се унаприједи одрживи развој, између осталог и путем едукације за одрживи развој и одрживе стилове живота, људска права, родну равноправност, као и за промовисање културе мира и ненасиља, припадности глобалној заједници и поштовања културне разноврсности и доприноса културе одрживом развоју
4.7.1
Истраживање извора података
Мјера у којој су на свим нивоима интегрисани образовање за (и) припадност глобалној заједници и (ии) одрживи развој, укључујући и родну равноправност и људска права на свим нивоима - (а) националних образовних политика; (б) курикулума; (ц) образовања наставника; и (д) процјене ученика и студената
4.a
Изградити и побољшати образовне објекте који су прилагођени дјеци, лицима са инвалидитетом и родним разликама, те обезбиједити безбједна, ненасилна, инклузивна и дјелотворна окружења за учење за све
4.a.1
Истраживање извора података
Удио школа које нуде основне услуге, према врсти услуге
4.b
До краја 2020. године на глобалном нивоу знатно проширити број стипендија које су доступне земљама у развоју, посебно најнеразвијенијим земљама, малим острвским државама у развоју и афричким земљама, за похађање вишег образовања у развијеним земљама и осталим земљама у развоју, укључујући стручну обуку и информационе и комуникационе технологије, као и техничке, инжењерске и научне програме
4.b.1
Истраживање извора података
Oбим службене развојне помоћи за стипендије по секторима и врстама студија
4.c
До краја 2030. године знатно повећати број квалификованих учитеља, између осталог и кроз међународну сарадњу за обуку учитеља у земљама у развоју, посебно у најнеразвијенијим земљама и малим острвским државама у развоју
4.c.1
Истраживање извора података
Пропорција учитеља са минимално потребним квалификацијама, према нивоу образовања