Потциљеви

Индикатори

4.1 До краја 2030. године обезбиједити да све дјевојчице и дјечаци заврше бесплатно, једнако и квалитетно основно и средње образовање које води ка релевантним и дјелотворним исходима учења
4.2 До краја 2030. године обезбиједити да све дјевојчице и дјечаци имају приступ квалитетном развоју у раном дјетињству, бризи и предшколском образовању како би се припремили за основно образовање
4.3 До краја 2030. године обезбиједити једнаку доступност економски прихватљивог и квалитетног техничког, стручног и терцијарног образовања, укључујући универзитетско, за све жене и мушкарце
4.4 До краја 2030. године знатно повећати број младих и одраслих који имају релевантне вјештине, између осталог и техничке и стручне, за запослење, пристојне послове и предузетништво
4.5 До краја 2030. године елиминисати родну неједнакост у образовању и обезбиједити једнак приступ свим нивоима образовања и стручним обукама за рањиве групе, укључујући лица са инвалидитетом, старосједилачко становништво и дјецу у рањивим ситуацијама
4.6 До краја 2030. године обезбиједити да сви млади и знатан број одраслих (и мушкараца и жена) постигну језичку и нумеричку писменост
4.7 До краја 2030. године обезбиједити да сви ученици стекну знања и вјештине потребне да се унаприједи одрживи развој, између осталог и путем едукације за одрживи развој и одрживе стилове живота, људска права, родну равноправност, као и за промовисање културе мира и ненасиља, припадности глобалној заједници и поштовања културне разноврсности и доприноса културе одрживом развоју
4.a Изградити и побољшати образовне објекте који су прилагођени дјеци, лицима са инвалидитетом и родним разликама, те обезбиједити безбједна, ненасилна, инклузивна и дјелотворна окружења за учење за све
4.b До краја 2020. године на глобалном нивоу знатно проширити број стипендија које су доступне земљама у развоју, посебно најнеразвијенијим земљама, малим острвским државама у развоју и афричким земљама, за похађање вишег образовања у развијеним земљама и осталим земљама у развоју, укључујући стручну обуку и информационе и комуникационе технологије, као и техничке, инжењерске и научне програме
4.c До краја 2030. године знатно повећати број квалификованих учитеља, између осталог и кроз међународну сарадњу за обуку учитеља у земљама у развоју, посебно у најнеразвијенијим земљама и малим острвским државама у развоју